Vasárnap, 2024. július 28. Budakalász Omszk Park, Bevásárlóközpont, az OTP Bank saját bankautomatája.
Szeretnék pénzt felvenni az automatából. Azonosítom magam, kóddal, ahogy kell.
Majd percekig nem történik semmi. Mit tegyek?
További percek peregnek (ilyenkor elég lassan), hál Istennek nincs mögöttem senki, tehát nyugodtan pereghetnek azok a lassú percek, várakozhatok. Valami nagyon nem stimmel, mert ennyi ideig még sosem várakoztatott a gép.
Döntök, törlöm a tranzakciót.
Elkezdem ugyanezt elölről. Bankkártya be, válaszolok, hogy magyar vagyok, meg hogy mennyit kérek, meg hogy akarok-e támogatni… be, PIN-kód be.
Ismét hosszú percekig várok, semmi. Se pénz, se információ, se semmi.
Döntök. Törlöm a tranzakciót. A gép nem reagál. Nyomom, mint az őrült, minden felgyülemlett dühömmel a „Törlés” gombot. Semmi.
Nagy nehezen kipiszkálom a bankkártyámat.
Erre a gép kiírja, hogy műszaki hiba miatt a tranzakciót nem lehet végrehajtani.
Biztos én voltam a hibás – gondolom –, valamit rosszul írtam, nyomtam, tettem, „gondoltam” …
Próbálom ismét. Ugyanaz a hosszú várakozás, eredmény semmi.
Törlés, majd a bankkártya kimenekítése, a gép ismét ugyanazt írja ki: műszaki hiba. Üvölteni tudnék. Ugyanis az üzletsoron lévő étteremben csak készpénzért tudok ételt vásárolni. Van valami készpénzem, majd annyit eszek, amennyi készpénzem van.
Az OTP, jelesül Csány Sándor elvtárs vigyáz a vonalaimra, nehogy elhízzak.
Pittyeg a mobilom. Az OTP Bank sms-ben közli, hogy (idézem: ATM készpénz felvét/zárolás) levonták a számlámról a kért összeget.
Elönti a vér az agyam. Nyugtatom magam, hogy majd a laptopomról megpróbálom tisztázni a dolgot. Szűkösen vásároltam ételt, de Csányi elvtárs „gondoskodása” miatt nincs is étvágyam.
Itthon a laptopomon próbálok bejutni a bank „OTP Bank direkt” szolgáltatásába. Nem tudok belépni. Nem enged, visszadob. Mindig valami hibát talál. Máskor SOHA!!!
Jó, akkor a bank új szolgáltatását veszem igénybe: OTP Internetbank. Többszöri kísérlet után oda sem tudok belépni.
Hívom az ügyfélszolgálatot: 366 6666. Tájékoztatnak. Hogy egy új világ vár rám, ha ezt meg azt teszem. Nekem ügyintéző kell, mégpedig azonnal!!!
ÁÁÁ! Mit képzelek, én barom állat, azonnal???!!! Ha például bankkártya-letiltást szeretnék, mert mondjuk ellopta valaki a kártyám, akkor a rabló már Los Angelesben röhög a markában, miközben én a mindenható OTP Bank ügyintézőjére várok Budapesten.
De még itthoni munkát is ad Csányi elvtárs, dolgoztat. Vegyem elő a bankkártyám és a bankkártya számának utolsó 10 jegyét pötyögjem be a telefonba, akkor tudják csak kapcsolni az ügyintézőt. Bepötyögöm. Ezzel a számmal nem tudnak azonosítani!
Ismétlés. Most sem! Közben egy automata hang közli, hogy a lakossági ügyfélszolgálat hétköznapokon félnyolctól délután négyig várja a hívásokat. Ma vasárnap van. Ma az OTP Bank nem működik.
Vasárnap ne legyenek a lakosságnak banki ügyei!!! Miért? Mert az OTP Bank így döntött!
Megpróbálom a harmadik lehetőséggel elérni a bankszámlámat. Nem tudom, mert:
„A feldolgozás során technikai hiba történt. Kérjük, frissítsd az oldalt, majd folytasd a folyamatot. Ha ezt követően is hibát tapasztalsz, kérjük vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.”
A kör bezárult.
Van slusszpoén is! Az OTP Bank laptopomra küldött üzenetét idemásolom:
„Kedves Ügyfelünk!
OTP internetbank hozzáférésedet 24 órára letiltottuk, mert többször is megpróbáltál belépni, de nem sikerült azonosítanod magad.
Tiltás időpontja: 2024.07.28. 12:36”
Már korábban is sokan kérdezték, hogy miért vagyok még most is ennél a kommunista banknál.
A kérdés meglepett, mert ez ilyen formában nem jutott eszembe. Úgy maradtam. Mint régen a falusi kislány Pesten.
Azt sokszor tapasztaltam, hogy rendszeresen változtatja az OTP Bank az un. üzletszabályzatát? Miért kell órákig várni, hogy személyesen elintézzek bármilyen ügyet egy-egy OTP Bank fiókban? Stb., stb. De ilyen mint ma, még nem történt velem.
Most átgondoltam a furcsa (politikai?) kérdésre a választ.
Az OTP majdnem a rendszerváltozásig egyedül volt a lakossági piacon a kommunista szocialista rendszerben. Ezt a privilegizált helyzetet nagyszerűen használta ki Csányi Sándor.
Az OTP Bank hatósági (!!!) szellemisége 1968-ban keresendő, ugyanis Szirmai Jenő elvtárs (MSZMP KB tagja) ekkor lett az Országos Takarékpénztár – OTP – igazgatója 1968-1985-ig. Az alapok innen valók, azóta a technika igen, a szellemiség semmit nem változott.
Hogy miért?
Az OTP-t 1968 óta igazgatóként irányító Szirmai Jenő elvtárs kedvenceként Csányi Sándor részt vett, részt vehetett (!?) az OTP minden vezetői értekezletén. De Demján Sándor, az első hazai menedzser is a hóna alá nyúlt. Nekik is köszönhetően 1992-ben az OTP vezérigazgatója lett a bennfentes Csányi elvtárs. Majd Orbán Viktor is felfedezte, hogy érdemes a hóna alá nyúlni Csányi elvtársnak, ha támogatja az NBI-es focicsapatokat. Az már nem érdekelte Orbánt, hogy Csányi milyen huncutságokat csinál a bankjában. Mára a sok hóna alá nyúlástól „szaga” van az OTP Banknak.
Úgy is mondhatnám, hogy pénzéhes lett Csányi elvtárs. A mobilomra például ma reggel kapott OTP banki sms-t idézem: „Összegzett elszámolás feladása”. Csak azt ne kérdezzék, hogy milyen elszámolásról van szó. A „feladást” értem. 50 év után feladom, elhagyom az OTP Bankot. Elég volt! A többiek, a maradók érdekében mondom, hogy egy jó kis dezodor ezért el kellne!
Dénes Gábor István