Megérkezett az első „rezsikritikus” áramszámlám az MVM Next-től.
Féltem. Majd, amikor megláttam, nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek.
233 116,- Ft volt a számlán. „Idegalapon” lettem.
Másnap kaptam egy újabb áramszámlát. Ezen 10 197,- Ft. volt, az ugyancsak befizetésre váró összeg. Az idegalapom fokozódott.
Ugyanezen a napon kaptam egy gázszámlát, az összeg 50 908,- Ft. Nyáron nincs gázfogyasztásom.
Ki és hol és miért fogyasztott? Nyugtató, egy tabletta.
Másnap kaptam egy másik gázszámlát, az összeg – 60 844,- (betűvel is leírom: MÍNUSZ!!!)
Nálam a nyugtató nem mínusz, hanem plusz: 2 tabletta. Miből tetszettek levonni? Miért gondolja ez az MVM, hogy a konyhai kis gáztározómból én adtam el gázt az oroszoknak, egyenesen a GAZPROMNAK? Gondolni sem merek arra, hogy mi lesz, ha az ukránok tudomására jut ez a mínusz 60 ezres kis gáztározóm???
Mit csináljak ebben a kaotikus helyzetben? Vodka nincs itthon, a nyugtatóval még várok.
Elkezdtem elmélyülni először az áramszámla rejtelmeiben.
Három diplomám van, s az egyik a Közgázról való. Nem értettem és ma sem értem, mármint a számlát.
A 4 oldalas!!!! (nesze neked papírspórolás!) áramszámlán fogalmam sincs mit jelent a A1 zónaidős árszabás (zónapörköltről, zónamenüről tudok, időről nem, biztos ismét bennem, a hülye, értetlen fogyasztóban van a hiba!!!), azután miért kell a mérőállás gyári számát is, valamint a mérési pont azonosítót nekem tudnom, olvasgatnom, valamint ezekkel a tucatnál több adattal mit kell és mit tudok tenni???
Legfőképpen, hogy a francba jött ki a 233 116,- Ft, a mélyen egyáltalán nem tisztelt szolgáltatótól, az MVM Next-től etc. (az etc. az et cetera latin kifejezés rövidítése, jelentése: „és a többi”, ezt azért írtam, hogy én is állati elegáns, globális, nagyzoló tudok ám lenni, de én megmagyarázom legalább!!! Ugyanis ez az MVM nevű műintézet azzal nem örvendeztetett meg a megalakulása óta, hogy miért van a nevében: NEXT???)
Föladtam az áramszámla-értelmezést! Nyugtató plusz 1!
Nézzük a gázszámlákat. Töméntelen árkategória. I. kétszer is, majd II. árkategória. Miért? Mértékegység: MJ. Arra azért rájöttem, hogy az MJ, az megajoule-t (kiejtése: megazsul) jelent. Ha bárki azt gondolja, hogy az ország lakossága most egyként tanulmányozni fogja a fűtőérték mértékegységeit, akkor nagyon-nagyon téved! A köbméter miért nem volt jó?
Csak hogy a mezei állampolgár sehogy ne tudjon kiigazodni a saját fogyasztásán? Sikerült.
Még két fontos kérdés a számláról:
Tessék mondani mi az a „GET VHR”? és mi az a „A számlakép kialakítása megfelel a 2013. évi CLXXXVIII. törvénynek”, itt is csak a lényegről nem beszélnek.
További kérdéseim is vannak, de előre szólok, nem kívánok elvégezni egy „számla megértési” tanfolyamot. A szolgáltatónak kötelessége a szolgáltatást is és a számlát is ÉRTHETŐVÉ tenni a FELHASZNÁLÓ számára. Ugyanis ezért is fizetünk! Nem is keveset!
A lényeg a számla bal felső sarkában van:
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
MVM Ügyfélkapcsolati Kft. 06 20 474-9999;06 30 474-9999;
06 70 474-9999; 06 1 474-9999
Online: www.mvmnext.hu/ugyfelszolgalat
E-mail: ugyfelszolgalat@mvm.hu
Felhívtam őket, foglalt, neten időpontfoglalás, ragyogóan működött, kaptam időpontot, befáradtam, és egy nagyon kedves hölgy megnyugtatott, s nagyon halkan megjegyezte, hogy: „Bocsánat a hibákért!”
Idegalap, nyugtatók, kérdőjelek, mit szúrtam el, honnan veszek ennyi pénzt??????????????
Mindez a semmiért!!! Legalább egy halk „bocsánat” elhangzott.
Honfitársaim! Amíg nem egyeztették valamelyik ügyfélszolgálaton a számláikat, addig egy fillért ne fizessenek!
Az MVM vezetőit pedig arra szeretném most a legnagyobb tisztelettel kérni, hogy kövessék a paksi atomerőmű bővítéséért felelős államtitkárt, aki lemondott, mert 2014 óta, vagyis közel hét évig nem csinált semmit (Szijjártó Péter).
Az MVM vezetői is, bocs a NEXT lemaradt, jól elvoltak a langyosban, addig, amíg hirtelen egy feladat jött velük szemben: átállítani a rendszert egy új számlázási szisztémára.
Nem olyan bonyolult ez a dolog, ma már egy általános iskolás is meg tudja csinálni a laptopján.
Az MVM vezetőitől csak egy kis odafigyelés, MUNKA, vezetés, szervezés, ellenőrzés… kellett volna.
Kevesebb Zenergia, kevesebb művészet, kevesebb tudomány, kevesebb sport, kevesebb karitatív tevékenység… amelyek egy ilyen cég esetében másodlagos tevékenységek.
TÖBB, FOGYASZTÓCENTRIKUS SZAKMA.
Megnyugtató és KÖZÉRTHETŐ tájékoztatás azoknak, akiktől a pénzt kapják, akik befizetéseiből jóemberkednek.