Tessék mondani, hol lehet jelentkezni a 23 milliárdért?
Holnap meg fogom alakítani az Erkel Ferenc Komolyzenei Tanácsot. Fel szeretném kérni tagjai sorába Liszt Ferencet, Kodály Zoltánt, Bartók Bélát, Kurtág Györgyöt, Bihari Jánost, Déryné Széppataki Rózát, Bajza Józsefet, Gárdonyi Gézát, Mosonyi Mihályt és természetesen a Zenészeti Lapok főszerkesztőjét.
Tervem az, hogy kibékítsem Erkelt és a Zenészeti Lapokat, a támadó esszéiről híres kritikus Mosonyi Mihályt és a magyar főurak egy csoportját, akik szívesen kimozdítanák helyéből a „nehézkes” Erkelt és helyébe Lisztet, vagy esetleg Demeter Szilárdot szeretnék látni a Nemzeti Sínház operaigazgatói posztján.
A szakmai tanácsadó testület célja a Magyar Komolyzenei Értéktár minőségelvű megerősítése és a magyar komolyzenei kultúra fejlesztése. Emellett a testület tagjai segítik majd a Bartók Rádió, a Bartók TV-t (Ja, hogy ilyen még nincs! Nem baj, majd létrehozzuk a 23 milliárdból!) és a Dunai Vasművet. A Dunai Vasműben a tegnap beindított meleghengerművet leállítjuk, hogy a kihűlt vasakon Dénes Gábor, a Petőfi Rádió adófőszerkesztője kezdeményezésére megalakuljon a testület.
[…]
„Az Erkel Zenei Tanács tagjainak teljesítménye minden kétséget felülír. Ezek a zenészek időtálló műveket tettek le az asztalra, láttak már mindent a kis kultúrházaktól a nagyszínpadig. Tapasztalataikat, meglátásaikat, tanácsaikat szeretnénk becsatornázni. Már az alakuló ülésen egészséges és inspiráló vita fog kialakulni. És azért, mert bár nem ugyanazt gondoljuk a világról, mégis volt egy közös premisszánk: a magyar kultúra, ezen belül is a magyar komolyzene szeretete” – mondta Demeter Szilárd nyomán Dénes Gábor.
Felhívom az olvasó figyelmét, hogy a Bánk bán c. Erkel operát 1861. március 9-én mutatták be, hatalmas sikerrel. A szerző ünneplése felért egy politikai demonstrációval.
Természetesen semmit nem kívánok létrehozni, hiszen nem kérek és én biztosan nem is kapnék sehonnan 23 milliárd forintot vágyaim megvalósítására, továbbá semmiképpen nem kívánok más tollaival, írásaival ékeskedni.
Ugyanis a fenti szövegek a Kultúra https://kultura.hu/megalakult-a-petofi-zenei-tanacs/ és az Index portálokon https://index.hu/fomo/2023/03/22/demeter-szilard-nagy-fero-akos-petofi-kulturalis-ugynokseg-popkultura/ jelentek meg.
Én csak a Petőfi Zenei Tanácsot „írtam át” Erkel Zenei Tanáccsá, a popkultúrát pedig komolyzenei kultúrává „módosítottam” játszásiból. Vagyis kulturális vágyaimat ültettem át a Demeter Szilárd féle kitalált és a mai gazdasági, politikai helyzetben valljuk be huszadrangú valóságba.
Szívesen megkérdezném Demeter Szilárd főigazgató, kétszeres kormánybiztos, hatalmas pénzeken ülő többszörös kuratóriumi elnök úrtól, hogy ha a mai hazai és globális valóságra gondol, akkor neki első megoldandó problémaként a popkultúra hányatott helyzete meg „becsatornázása” „ugrik be”?
Nincs e heves 23 milliárd forintos érdeklődés mögött más érdek?
Isten ments, hogy személyes, netán magánérdekre gondoljak!!!
Hisz oly szépen fogalmazott a főigazgató, hogy a „Tapasztalataikat, meglátásaikat, tanácsaikat szeretnénk becsatornázni…”.
Néhány zenész „becsatornázáshoz” nem túlméretezett ez az összeg?
Demeter Szilárd új odaláról is bemutatkozott, jövőbelátó!
Ezt nyilatkozta, hogy „Már az alakuló ülésen egészséges és inspiráló vita fog kialakulni…”
Jövő időben alakul ki majd az az inspiráló vita. A tanácskozásról készült fotók nem ezt az inspirációt mutatják. Az arcokon inkább a „mit keresünk mi itt?” kérdése fogalmazódott meg.
Nem tudom, hogy a kormány tagjai tudnak-e arról, hogy a popkultúrán, a Magyar Popkulturális Értéktáron keresztül mit támogatnak? Ugyanis a populáris zene, vagyis a könnyűzene és a populáris kultúra, vagyis a tömegkultúra a globális gazdaság egyik legfontosabb üzenethordozó ágává vált. A globális marketing rátelepedett erre az iparágra is, kiszorítva a klasszikus műveltséget.
Céljuk a liberális eszmerendszer, a nyitott társadalom ideájának terjesztése.
Ezen az ágon keresztül terjesztenek manapság ideológiát, politikai akaratot, élet- és kultúraszemléletet, zenét, irodalmat, woke-ideológiát, LMBTQ-t, filmet, liberális társadalom-képet.
A kormány minden kommunikációjában küzd a woke-ideológia, az LMBTQ, a mindent elborító, felfaló cancel culture, a fekete rasszizmus… ellen.
Eközben pénzt, 23 milliárdot ad arra, hogy egy másik csatornán egy blöf-előterjesztésen „a magyar könnyűzene koordinálásán és társadalmasításán” keresztül mégis hódítson hazánkban???
Miért?
Kinek, minek az érdekében?
Csak óvatosan kérdezem, hogy mond-e valamit a főigazgató úrnak és a kedves olvasónak ez a név, hogy Loyal Apples’ Club?
Dénes Gábor